הצל של ההגמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצל של ההגמון
Shadow of the Hegemon
מידע כללי
מאת אורסון סקוט קארד
שפת המקור אנגלית
תורגם לשפות כן
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
הוצאה אופוס
מקום הוצאה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2001 בעברית
הוצאה בעברית
תרגום כן
סדרה
ספר קודם הצל של אנדר עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002198069
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצל של ההגמון (אנגלית: Shadow of the Hegemon) הוא הספר השני ב"סדרת הצל", מאת הסופר אורסון סקוט קארד, שגיבורה הוא בין, דמות משנה בספר המשחק של אנדר. הספר יצא לאור בשנת 2000.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל בוגרי בית הספר ללחימה חוץ מאנדר חוזרים לבתיהם על כדור הארץ. פיטר, אחיו של אנדר, בזהותו הווירטואלית לוק (על שם ג'ון לוק), מונע מאנדר לחזור לכדור הארץ, ואחותם ולנטיין מצטרפת לאנדר במסעו להתיישב במושבה נטושה של הבאגים בחלל.

זמן קצר לאחר חזרת הבוגרים, מתגלה כי חיילי צבאו של אנדר בבית הספר ללחימה נחטפים כדי לשמש כאסטרטגים במלחמת העולם המתקרבת. האדם שמאחורי החטיפות הוא אשיל (ששמו הוא הגרסה הצרפתית לאכילס), ילד פסיכופת שהיה אויבו של בין בספר הקודם. לאחר שבין הצליח למנוע ממנו להתקבל לבית הספר ללחימה וגרם לו להישלח למוסד סגור, מנסה אשיל להתנקש בחיי בין ללא הצלחה, אך מצליח לפגוע האנשים היקרים לו. במקום מחבואו בין מקבל הודעה מוצפנת מפטרה ארקניאן, ומנסה לשחרר אותה ואת האחרים בזמן שהוא עוזר לפיטר לעלות לשלטון כדי להתנגד לאשיל.

כאשר פיטר מפרסם מאמר בשם לוק החושף את העובדה שאשיל הוא רוצח פסיכופת, ממשלת רוסיה שאיתה עבד אשיל משחררת את כל החטופים ומתנערת מאשיל, אך אשיל מסכל את שחרורה של פטרה ולוקח אותה להודו, שם השיג עמדת כוח. משם הוא מתכנן פלישה לבורמה ולתאילנד. אשיל משיג במהלך דיפלומטי מבריק הסכם אי-תקיפה בין הודו ופקיסטן (אותו הוא משווה להסכם ריבנטרופ–מולוטוב) שיאפשר לפקיסטן להשתמש בכוחות הצבא העצומים שהיא מחזיקה בגבול ההודי כדי לאחד את העולם המוסלמי. אשיל שולח את הכוחות ההודיים מהגבול הפקיסטני להתקפה מסיבית על בורמה, בניגוד לעמדת פטרה הגורסת כי דבר זה מבזבז משאבי צבא רבים לחינם.

"טיפשותו" של אשיל בניהול הצבא מוסברת לאחר שנחשף שאשיל עובד בסודיות עם סין ומתכנן שזו תתקוף את הודו בזמן שכוחות הודו נמצאים בתאילנד. בנקודה זאת אשיל עובר לסין וממשיך שם את מאמציו לשלוט בעולם.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]